lördag 6 juli 2013

Are you from Ukraine?

  
                                            Båtbryggan i området där vi har vår stuga.


                 Sovrummet i stugan. Lampan är orange och röd i original och fanns när vi flyttade in.


                       Del av vardagsrummet i stugan. Ektorpssoffor, skepp i hörnet från Hemtex.

                 
               Köket i stugan. Kaffebryggaren som ingick i stugköpet gör ett underbart kaffe!


                                                 De sista pionerna blommar för fullt.

I natt sov vi i sommarstugan för ikväll ska vi ha grillfest med vänner. Det var underbart väder, alldeles lagom varmt. Jag ägnade dock mycket tid åt att städa. Gud vad mycket gräs, pinnar och grus som dras in! Men det är kanske inte så konstigt eftersom det inte finns några regler för skoavtagning i stugan. Här klampar vi alla in och ut ungefär som det passar oss. Flugorna också, tyvärr.

Apropå Ukraina. När jag tittar på min statistik över vilka länder som ni läsare kommer från, får jag fram helt stolliga resultat. Enligt statistiken har jag den senaste tiden haft 14 besök på bloggen från personer i Ukraina! Ja, det stannar inte där. Även personer från Filippinerna, Nederländerna, Ryssland och Sydafrika har tittat in. Däremot är norrmännen ytterst få och danskar verkar inte ha besökt den alls. Hur kan det komma sig att det är 15 gånger fler ukrainare som tittar på bloggen än norrmän? Ni som har bloggar, har ni också så här underlig läsarstatistik? Ja, stämmer den så är det ju jätteroligt, men jag kan inte lova några inlägg på ryska eller cebuano (tydligen ett språk som talas på Filippinerna), där går min begränsning.


2 kommentarer:

  1. Hemma skulle jag inte tänka tanken på att klampa in med skorna, inte barnen heller. men på landet, då gör man det helt naturligt. Varför kan man undra :-)

    Och nej, jag är inte från Ukraina :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Hej! Vart kommer de fina soffkuddarna ifrån? :)

    SvaraRadera