fredag 19 juli 2013

Tapetdilemma


                                  Vardagsrummet har en svagt mönstrad vit tapet.


   Ett vardagsrum innehåller så mycket grejer såå det kanske blir "oroligt" med mönstrad tapet?


    Min älskade skänk som absolut ska med till nya huset. Här ser man mönstret i tapeten bättre.

När vi tapetserade vårt nuvarande hus valde vi vita eller svagt mönstrade tapeter överallt. Det var ett klokt val för det har vi aldrig tröttnat på trots att de äldsta tapeterna är 8-9 år vid det här laget. Nu ska stora delar av vårt nya hus få nya tapeter. Ska jag fortsätta på den säkra, men kanske tråkiga vägen med vita tapeter eller ska jag våga ha stormönstrat i till exempel hallen? Men den är stor och sträcker sig upp på övervåningen, precis som vår nuvarande hall.


Jag valde, för att vara jag, ett ganska djärvt stormönstrat till den hallen och målaren sade när han hade satt upp den: "När jag såg den så trodde jag inte att du var klok som skulle sätta upp en så ful tapet, men det blev ju faktiskt väldigt snyggt!". Bättre beröm går väl inte att få?


                           Så här ser tapeten ut i vår hall. Väldigt fin, tycker jag.

Vi har fortfarande ett par veckor på oss att fundera, som tur är. Det är ju inte så kul att sätta upp en mönstrad tapet som sedan visar sig vara så ful så att man inte orkar med den.


1 kommentar:

  1. Så mysigt ni har det! Tapeten i trappan tycker jag är jättetjusig. Svårt att välja tapeter, finns så många fina.....

    SvaraRadera