söndag 21 juli 2013

Utgifter, utgifter, utgifter...



            Spegel som kommer att passa perfekt i vårt nya vardagsrum. (Tygladan, 599 kronor)


                     Fina ljuslyktor till vardagsrummet (Tygladan, 29 kronor st)

Jag pratade med målaren idag som ska måla och tapetsera om vårt vardagsrum, hall och en del av övervåningen i det nya huset. Ja, vad ska man säga? Det blir inte billigt, men förhoppningsvis bra. Vi jobbar heltid och kommer inte att orka göra all renovering själva. Däremot ska vi måla sovrummet själva. Med Flüggers Råvit, såklart, en färg som målaren ska använda på alla snickerier också.

Vi har haft en härlig sista semesterdag. Jag och min 9-årige son åkte till ett köpcentrum på egen hand efter lunch och kikade i affärer och fikade. "Visst har vi haft det mysigt nu?" sade han när vi åkte hem. Ja, att få titta på dataspel en timme, medan jag gick i heminredningsaffärer, mer behövs inte för att han ska bli nöjd. Och jag med, för den delen!

Svärmor bjöd mig sedan på våfflor på Skogshyddan som är ett jättefint café här i Vänersborg, med utsikt över vattnet. Nu på kvällen har jag och maken dragit dammsugaren över huset. Den lär ju inte komma fram i brådrasket nu när vi börjar jobba igen. Hur ofta städar ni? Det känns som om vi alltid ligger en dammsugning efter.

1 kommentar:

  1. Så klokt att köpa tjänster som att måla och tapetsera. Jag talar av egen erfarenhet :-(

    Ha det gott

    SvaraRadera