måndag 12 augusti 2013

Fula grejer

Under eftermiddagen idag åkte vi till Ikea. Barnen och en kompis till dem hoppade in på Småland så fort benen bar dem och jag och A gick och fikade. Sedan strosade vi runt i varuhuset och jag upptäckte plötsligt hur mycket otroligt fula grejer det fanns. Jag fotade en del (se bilderna nedan) och man häpnade över att någon för det första kommit på att designa så fula grejer och för det andra: vem i hela friden köper dem? En del gardiner såg ut som om någon spytt på dem, en del stolar såg mest ut att vara hämtade ur någon fängelsemiljö i mellersta Uzbekistan.

Ärligt talat, tycker DU att något av det här är snyggt?


                            Finns det något på denna bilden som är snyggt? Svar nej.


                        Blåbärsspya och grönmögelost blir inget snyggt mönster ihop.


              Den som designade detta mönster måste ha varit påtänd- av gud vet vad. 


                 Får det lov att vara en stol direktimporterad från ett mentalsjukhus i Sibirien?



4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ja, alla tycker ju olika, men inte är det min stil direkt. Även om jag kan tycka om färgerna i den bilden med orange soffa (säger jag som bara har vitt lite blått och rosa hemma) hade många fina färger, men jag skulle inte valt det.
    Ha en bra kväll.
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Jag dööör... Var på IKEA jag med idag. Idag igen liksom. Håller med! Massor som är urfult och man tänker.... Hur svårt kan det vara att vara en designer liksom... :) Tack för rar kommentar och för ett gott skratt!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  4. Härligt inlägg okej det må vara det vita bordet på första bilden som är snyggt!
    Annars fanns där inget snyggt alls, tom jag kanske kan bli designer!
    Ibland när det finns en snygg möbel så
    Har dom valt den fulaste färg ever till möbeln, varför inte ett ex i en neutral färg?!

    Kram Sandra

    SvaraRadera