söndag 25 augusti 2013

Ljuvliga sommartider!


                                                        Ljuvligt sommarväder!


Den här blomman heter Ölandstok, tror jag och är gräsligt ful. Men vi har inte orkat ta bort den än.


    Plommonträdet vid sommarstugan är fullt med plommon som är lika vackra som de smakar gott.

Åh, vi har haft en helt fantastisk helg! I lördags morse bakade jag och lillan scones och bjöd de övriga i familjen på. Sedan åkte vi upp till stugan dit vi hade bjudit några underbara vänner på grillkväll. Och så trevligt vi hade det! Vi grillade, drack vin, skrattade, barnen lekte tillsammans utan att bråka en enda gång (bara en sådan sak!) och solen sken.

På kvällen gick vi alla ner till båtbryggan och barnen badade trots att vattnet inte var jättevarmt. Sedan satt vi på altanen och åt chips och glass med chokladsås tills det blev mörkt ute. Bästa kvällen på länge!

Idag har vi också badat, fikat och haft det bra tillsammans innan vännerna packade ihop sig och åkte hem. Jag älskar att bjuda hem folk på helgerna. Det är ju sällan jag har ork att träffa vänner under veckorna efter jobbet. Då vill jag bara kura ihop med med familjen i soffan och se någon film eller tv-serie tillsammans. Men på helgen- då kommer mitt sociala jag fram!

Och det behöver ju inte vara så märkvärdigt. Jag och A kan laga ungefär tre rätter som är av lite mer festlig karaktär och dem bjuder vi vännerna på om och om igen och hittills har ingen klagat. Lite glass och chokladsås till efterrätt och middagen är komplett. Det viktiga är ju inte att allt ska vara fancysvancy utan att man skrattar och har trevligt tillsammans. Och det har vi verkligen haft i helgen! Hur har din helg varit?

5 kommentarer:

  1. Jättefina muggar i förra inlägget, dom
    skulle jag köpa. Pläden skulle jag
    inte köpa! Och vilken helg vi fick, underbart
    väder och mycket roligt hos er.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg! haha, gillar din inställning, att inte behöva göra sig till utan det som räknas är att man har trevligt och kul tillsammans!
    I helgen har vi haft fotografbesök vilket krävde en hel del städning så det är i princip det jag gjort och loppat mig idag i solen.
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  3. Härlig helg! Har vi haft här med och jag förlänger den lite med semester imon ;)
    Jag skulle gärna lägga mer pengar på dyrare saker till inredningen (men inte hur dyra som helst...) men med vår ekonomi finns det inte så mycket att välja på, vill jag ändra här hemma så blir det en del budgetvarianter :) kram Suss

    SvaraRadera
  4. Håller med, Ölandstok måste vara den fulaste busken som finns ;) Kram.

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktig toppenhelg, mysigt att umgås, äta gott o skratta långt in på natten, sommaren när den är som bäst. Kramisar Tina

    SvaraRadera