söndag 1 september 2013

Väldoft och nycklar


                     Ikeas doftljus har jag köpt någon gång. Men nu vankas nya ljus!

Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med doftljus. Jag har köpt de billiga från Ikea några gånger som luktar vanilj och kaffe, men oftast tänder jag bara vanliga värmeljus på kvällarna. Men den här hösten, i nya huset, ska det bli ändring på det! Nu ska väldoften in i mitt liv! Jag har bestämt mig för att köpa ett riktigt fint doftljus till mig själv i inflyttningspresent.

Jag läste att förra bloggaren Amanda Schulman tyckte att ett doftljus ska kosta 500 kronor för att ha riktig kvalité. Ja, några 500 kronor kommer jag inte elda upp, men Yankee Candle har jag gått och luktat på och de har ju hur många goda dofter som helst. Har ni något favoritdoftljus?

Imorgon får vi nycklarna till vårt nya hus. Då ska vi dit med en gång och kika och njuta. Åh, vad jag älskar det huset redan, känner jag! Självklart ska ni få se lite bilder inifrån också imorgon.

5 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med nya huset! Ska bli kul att få se en glimt.
    Låter bra att du unnar dig något mysigt i inflyttningspresent. Doftljus är inte min grej, får nästan ont i huvudet av såna där dofter.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  2. Ååååå så spännande!!! Ska bli så spännande att se bilder därifrån:-)
    Jag gillar Yankee candle, Fresh towels och cotton nånting, ååå de luktar såå gott!
    Lycka till imorgon =)

    SvaraRadera
  3. Spännande med nya huset! Ska bli kul att se bilder på det. Ja doftljus gillas men inte för 500kr :) Yankee candle har många dofter som jag gillar.
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att Voluspa luktar godast; speciellt doften Suede Blanc :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Jag såg den inne på din blogg tror jag.

      Radera