söndag 6 oktober 2013

Det tröga helvetet


                 Jag tycker att trappan i vårt hus är så vacker. De kunde minsann snickra förr.


              Fin blomsteruppsättning som jag fick av min kompis Hemnetknarkaren idag.

Ni har väl hört radioreklamen om mannen som klipper gräsmattan och säger: "Jag älskar verkligen att dra det där tröga helvetet fram och tillbaka över gräsmattan i stekhet sol, farm och tillbaka, fram och tillbaka..."

Ja, så har jag haft det idag. Gräsmattan vid vårt nya hus har nog inte blivit klippt på två månader- minst. Så jag drog ut vårt häcklefjäll till gräsklippare ur garaget, startade och- HERRE DU MIN SKAPARE! Att dra den gräsklipparen, icke självgående, över 12-15 centimeter långt gräs- det var som att försöka klippa gräset i den Bolivianska djungeln.

Jag tryckte på så hårt, att plötsligt gick handtaget sönder, och jag var så upptäckt med att trycka det där tröga helvetet genom djungeln, att jag inte ens märkte det förrän handaget började vika sig eftersom en mutter ramlat av.

Nu får jag vila upp mig till våren innan nästa tur i djungeln ska köras. Tur det.

3 kommentarer:

  1. Hehe, det där med att klippa gräsmatta var inte en favorit hos mig när jag bodde i hus.
    Tur att du slipper det ett tag nu!

    Vacker trappa!

    SvaraRadera
  2. Trappan är jättetjusig!
    Här har vi med klippt gräsmattan för sista gången i år, skönt.
    Ha en bra start på veckan
    //bara anna

    SvaraRadera
  3. Snacka om krafter ;)
    Så där var det för oss vid gamla huset. Vi hade tidsbrist och regnet hängande över oss. Gräset var jättehögt och vi var tvungna att klippa det innan de nya ägarna flyttade in. Som vi svor. Jag riktigt sprang efter gräsklipparen - också en icke-drivande sådan. Kram.

    SvaraRadera