fredag 18 oktober 2013

Frihetsfredag


                                      Jättefin korg att dölja julgransfoten i. Gekås.


              Vårfräscha gardiner till köket. Köpte jag inte. Ångrar jag mycket. Gekås.

Idag är det frihetens dag, fredag. I kväll är man fri från jobb och kan gå in i familjekokongen helt och hållet under två dygn. Jag älskar fredagar. Jag älskar mitt jobb också, nästan sjukligt mycket. Igår på Gekås (som jag också älskar) kom jag på mig själv med att längta till jobbet. Då trivs man med sitt yrkesval.

Men det är ändå något magiskt med fredagar. Jag och A brukar alltid äta något gott (ja, barnen med naturligtvis), dricka vin, sitta och prata, prata, prata vid köksbordet med Spotify på. A brukar envisas med att ratta in ko-musik (country). Vad ska vi hitta på i helgen då? Ingen aning. Men förhoppningsvis ska vi komma lite längre med taveluppsättning, gardiner i mentalcellen (sovrummet) och lite annat smått och gott. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar