lördag 5 oktober 2013

Härliga lördag


Inre hallen är väldigt stor. Men det är i yttre hallen (skymtar vid dörren) alla kläder ska trängas.


                              Min älskade nya spegel har äntligen kommit på plats.


                              Ljuslyktor i fönstret (från PB Home) lyser upp i höstmörkret.

Imorse åkte jag iväg i regnet och jobbade några timmar. Ja, det regnar fortfarande, men en trevlig överraskning när jag kom hem nyss, var att svärföräldrarna har varit här med en liten fin cyklamen och- pepparkakor! Kaffe och pepparkakor är så gott så nu har jag redan hunnit sätta i mig ett helt lass. A och svärfar har satt upp en taklampa ovanför matsalsbordet och...ja, det här börjar alltmer likna ett hem.

Ikväll ska jag och lillan på 40-årsfest hos min allra äldsta vän och det känns stort. Vi har varit vänner i 33 år. Och jag tror att vi kommer att vara det till den dag någon av oss dör. Sådana vänner är fantastiska att ha. Hoppas ni får en härlig lördag- det ska jag ha!

4 kommentarer:

  1. Ja, sånna vänner är GULD värda! Hoppas ni får det jättetrevligt!
    Och den där spegeln, den var riktigt fin den!
    KRAM,
    Judita

    SvaraRadera
  2. Oj! Det är nog inte många som har vänner kvar sen typ första klass när man kommer upp i åren. :) Vilken lycka måste jag säga!

    Önskar dig en fin lördagskväll!

    Ina

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera