måndag 7 oktober 2013

Planschinspiration


                            Så underbar gammal skolplansch (450 kr på loppis)

Ni kanske minns att jag köpte en plansch som föreställde svampar i somras på en loppis? Den är underbar tycker jag, men maken är betydligt mer avvisande. "Den är ju så blek i färgerna" gnyr han. "Men det är ju liksom det som gör att den är fin!" vill jag yla. Men som Ingmar Stenmark sade: "Dä ä int lönt å förklara för den som int begriper".
´
Jag har dessutom upptäckt flera fina planscher på nätet. Tur att man inte har hur många väggar som helst utan bara precis lagom många. För ett par planscher till. Jag har hittat jättefina nytillverkade men där man så till den milda grad lagt sig vinn om att de ska se gamla ut att man lagt till gulnade fläckar i trycket. Se www.lekiosk.se




                         Skolplansch på valar (nytillverkad i gammal stil, Le Kiosk 390 kr)


                                                       Sjögräsplansch (Le Kiosk 510 kr)


2 kommentarer:

  1. Jag minns de där planscherna, hade sådana i mitt rum som barn. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Dom älskade skolplancherna.... Nostalgi på hög nivå, minsann! Ska kika in på den hemsidan.
    Så fint Ni fått i ert fina nya hus, verkligen!!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera