tisdag 8 oktober 2013

Snickartalang?


                Underbara ljusstakar jag såg på Blomsterlandet för ett par veckor sedan.


Jag är väldigt nöjd med fjärilstavlorna (motiven heter Tvilling och ramarna Virserum) från Ikea.
 

Ikväll har jag och A och barnen gjort en storräd på Bauhaus. I helgen ska jag nämligen försöka bygga en större kaninbur åt våra kaniner som vi har här hemma. Skivor har sågats till, lister och gångjärn är inhandlade. Jag hatar verkligen allt som har med snickrande att göra och har framgångsrikt undvikit att så mycket som såga till en brädbit sedan slöjden i sjätte klass. Men nu måste kaninerna få större utrymme och enligt ritningen verkar det lätt att bygga buren så jag tänker göra ett försök. A jobbar i helgen så där är ingen hjälp att vänta.

Idag öste verkligen regnet ner och man märker att hösten har kommit på allvar. Härligt! Vad som är mindre härligt är att det går väldigt långsamt att få ordning det sista här hemma nu när båda jag och A jobbar igen. Jag ska snart visa er ett väldigt trist rum i det här huset och just nu har jag ingen lösning i sikte för hur vi ska få det mysigare. Det är för litet och möblerna som MÅSTE vara därinne är för stora och...ja, det är bara väldigt ofint, helt enkelt. Har ni något rum som helt enkelt inte blir bra hur ni än försöker?

1 kommentar:

  1. Snygga ljusstakar!
    Lycka till med snickrandet! Brukar överlåta sådant till maken.
    Har inget sådant rum precis nu, men ibland får jag lust till att plocka ur varenda möbel här hemma och börja om på nytt. Synd att det kräver en hel del pengar...
    Kram

    SvaraRadera