söndag 3 november 2013

Den fula växten

Jag tog en runda i trädgården igår förmiddags och var jag än tittade så såg jag tyvärr- den fula växten. Den är ful 50 veckor om året och lite fin när den blommar i två veckor. Oändligt rotsystem och har så stora blommor så det går inte att ha dem i en vas. Jag pratar förstås om den förfärliga rhododendronen. Är det ens rättstavat? Till och med ett fult namn har den, eländet.


                        Den ser ut som ett träsktroll, denna förfärliga växt.

                   
                          Ja, sträck på dig du medan du kan, till våren ska du bort!

Vi har en massa rhododendron i trädgården, men till våren ska de bort! Jag tror knappt jag vet någon fulare växt, det skulle väl vara tuja då. Vid vårt förra hus hade vi också flera exemplar av rhododendron men de grävde vi bort. Finns det ens någon som planterar detta djävulens påfund idag?

Ikväll såg jag Så mycket bättre och Downton Abbey, som jag missade igår kväll. Är inte Så mycket bättre så mycket sämre i år? Det var ju skittråkigt att titta på när artisterna bankade på en massa skrot som om de var Skrot-Nisses småkusiner. Och låtarna de gör är inte heller särskilt bra, tycker jag. Agnes är bäst hittills, tycker jag och Titiyo sämst. Men Downton Abbey håller stilen. Känns som om jag knappt kan bärga mig till nästa lördag!

3 kommentarer:

  1. *Skratt* Vår rhododendron som gömde sig bakom garaget grävde vi upp förra året för att husvagnen skulle få plats på sommarhalvåret... Vacker är den blommar tycker jag men sen.... Visserligen grön året om. Gör sig bäst i parker med många, många på ett samlat ställe!
    Önskar Dig en ny härlig höstvecka, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Den där växten knycker säkert en del av din energi. Så bort med den bara.

    Håller med dig om första "Så mycket bättre". Andra programmet missade jag dock..

    Ha en fin dag!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Nä, inte min grej heller med rhododendron så jag förstår dig.. ;-) kram

    SvaraRadera