lördag 16 november 2013

Mörker och triumf

Igår skulle jag på ett heldagsmöte för jobbets räkning i Göteborg. Jag kör sällan (aldrig) i Göteborgs centrum och var helt uppstressad över att jag skulle orsaka masskrock i Tingstadstunneln, köra över en långsam pensionär vid Posthotellet och slutligen köra upp på Hisingen, bli uppäten av järvar och aldrig komma tillbaka. Inget av detta inträffade utan jag lyckades utan minsta repa, krock eller missöde ta mig upp i Nordstans p-hus.


               Hittade drömkrukorna. Här är de staplade två och två i varandra. Blev dock inget köp...


    I Alingsås finns en Casa Store, som säljer mitt favoritmärke PB Home. Härinne gick jag lääänge.


                                               Jättesnygga ljuslyktor på Interflora.

När mötet var slut var det så kallt, mörkt och isande blåsigt i Göteborg att jag bestämde mig för att åka till Alingsås och kika i affärer istället. Då hittade jag ersättarna till den fina krukan som blev förstörd i hallen för en dryg vecka sedan. Jag blev jätteglad. Tills jag såg prislappen. 185 kronor betalar jag INTE för en kruka.

Ikväll kommer Hemnetknarkaren hit med sina barn och vi ska prata hus, äta gott och ha så trevligt som bara vi kan ha det.

3 kommentarer:

  1. Jag kanske skulle ta en kik på de där krukorna för de skulle göra sig toppenbra i vårt stora vardagsrumsfönster. Vi har så långa fönster så jag tror verkligen att det hade blivit snyggt. Kram.

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygga krukor. Jag skulle åka vilse direkt i Göteborg, förstår inte riktigt logiken i trafiken, men det är väl att jag är där så sällan.
    Kram och ha en trevlig kväll.
    Helena

    SvaraRadera
  3. Ja, krukorna var fina men håller med dig om priset! För mycket!
    Hoppas du och Hemnetknarkaren hade dettrevligt! ;)

    Vi får ha en bloggträff snart, Mia (Hem o Lycka), du och jag! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera