onsdag 6 november 2013

Myskväll

 
Huset som filmen Mrs Doubtfire spelades in i.

Något som är roligt med att barnen  blir äldre är att man kan titta på klassiker tillsammans. Klassiska filmer för vår 70-tals generation, alltså. För ett tag sedan såg jag och 10-åringen Top Gun ihop. Han spelar musiken från soundtracket hela tiden nu på Spotify. Vi har sett Cliffhanger med Sylvester Stallone och ikväll såg vi Mrs Doubtfire hela familjen. Det måste ju vara Robin Williams bästa roll och film. Åh, vad vi skrattade!

Sonen har fått en riktig hang up på Jackie Chan som han beundrar kolossalt. Och nu när man ser hans filmer (under tvång) så inser man ju vilken fantastisk skådespelare han är. Han gör ALLA sina stunts själv!

Nu är mitt hopp att dottern snart ska bli tillräckligt gammal för att uppskatta Bridget Jones Dagbok, Förnuft och känsla, Pretty woman och andra godingar. Men kanske kan jag få med mig sonen i att titta på romantiska filmer också för ikväll fick han tårar i ögonen när barnen skildes från sin pappa i Mrs Doubtfire.

En av mina favoriter är annars Notting Hill. Jag ska nog sätta mig och kika på den ikväll med ett glas gott vin. Jag är ledig imorgon och jag och lillan ska äta frukost på Ikea! Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar