måndag 2 december 2013

Fetmaexplosionen avvärjd


                    Så här ser det ut i vår innerhall just nu. Kolla in stortomten i trappan...

                                      
                               ..han skulle nog behöva lite avmagrande gröt. Köpt på Ullared (förstås).

Minns ni att jag ylade i slutet av sommaren att jag hade råkat ut för en fetmaexplosion på min kropp? På ett drygt halvår hade jag gått upp 4 kilo och maken, som ohämmat vräker i sig chips, godis och en massa annat hade gått upp ungefär 0,2 gram. ja, det var nog bara 0,1 gram om jag minns rätt. Men nu är fetman kvävd i sin linda, vill jag meddela och inget 5:2, lchf eller svältdöd är inblandat. Enbart havregryn.

En arbetskompis tipsade mig om att äta havregrynsgröt på morgnarna eftersom jag är så hungrig då och brukar vräka i mig typ 8 mackor innan klockan slagit 10. Så de senaste två månaderna har jag ätit havregrynsgröt morgon och kväll och minsann ,minsann. Jag har gått ner i vikt utan att ens promenera för det har jag inte hunnit. Nu har jag cirka ett kilo kvar tills jag ser ut som innan fetman slog klorna i mitt skelett. Havregrynsdieten kan starkt rekommenderas. Det går inte fort, men det går framåt (eller nedåt) helt utan ansträngning, för att koka gröt två gånger om dagen klarar till och med en så värdelös kock som jag av.

Obs! Gröten ska alltså kokas på vatten och man får bara ha mjölk till. Inget socker, mos eller andra fetmaexplosionshöjande medel. Hör ni något? Det är ljudet av mitt skelett som rör sig nu när fetman inte ligger som en skyddande kudde över knotorna längre. Klirr, klorr.

1 kommentar:

  1. Haha du e rolig du!!! Min man är nog som din, kan äta vad som helst!!!
    För mig blir det choklad 10 sekunder i munnen och 10
    År på låren! Toppen!!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera