fredag 10 januari 2014

Duk eller inte duk


Min samling av dukar. Bara sådana jag tycker är fina, allt annat åkte till loppis i flytten.


Rosa verkar vara den stora vårfärgen. Men det är det väl varje vår?

För 6-7 år sedan hade jag dukar på varenda bord och byrå i hela huset. Nu har jag bara en duk på matsalsbordet. Vad var det som hände? Visst känns det som om dukar har blivit omoderna? Inför flytten till vårt nya hus rensade jag ju ut ungefär 18 flyttlådor med dukar, gardiner och andra inredningsgrejer som jag skänkte till en välgörenhetsloppis. Och det känns så skönt att bara ha dem som jag verkligen tycker är snygga i linneskåpet.

Inte för att det finns mycket kvar där och inte för att jag använder det. Men man vet aldrig. En dag kanske jag känner att jag inte klarar mig utan en duk på byrån i hallen, som jag alltid hade förut. Man vet aldrig. Det jag just nu är på jakt efter är egentligen sovrumsgardiner, men det är ju lagen om alltings jävlighet. Det man vill ha skola man icke finna. Hur många fula sovrumsgardiner har jag sett den senaste veckan? Ett oändligt antal. Hur många snygga har jag sett? Typ två. Den ena tyckte A var ful och den andra var djuplila. Ingen färg att luta sig mot i juni, känns det som. Och jag orkar inte byta igen om fyra månader.

Imorgon jobbar jag och ska på ett väldigt spännande jobb för oss heminredningsnördar. Det är vitt och kostar väldigt många miljoner, mer vill jag inte säga. Hoppas nu bara inte att snöfallet som ska komma i helgen sätter p för mina planer. För det här vill jag verkligen uppleva!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar