lördag 4 januari 2014

En riktigt ful sak


                            Jättefin kökssoffa. Skulle passa perfekt hos oss!


                      Jag är väldigt svag för kryssben. Hur fint var inte det här bordet?


                                    Underbart vardagsrumsbord och lite annorlunda.


                                                Mycket New England (?) på Mio just nu.

För ett par dagar sedan var jag inne på Mio. Ja, inte bara jag utan halva stan. Fanns knappt en parkeringsplats att hitta i dessa mellandagsreatider. Har ni sett vilken fin möbelserie de har i New England-stil? Problemet när man har nära till Ikea och springer ner dörrarna där var och varannan vecka är att man tycker att vanliga affärer har väldigt dyra möbler. När det egentligen är Ikea som är ovanligt billigt.

Inne på Mio gick jag efter ett tag till rea-hörnan, vilket jag aldrig gör och kommer inte att göra igen i brådrasket för huuu, en så ful sak jag hittade! Där fanns en tavla som föreställde cirka 80 spyflugor i olika ställningar för det fina reapriset 89 kronor. Jag skulle inte ens sätta upp den på väggen om den så var gratis! Hur berusad var designern när han eller hon kom på idén att göra en tavla föreställande spyflugor och hur tänkte Mio när man köpte in den? "Mer spyflugor åt folket!" Eller?


                                                                      My eyes, my eyes!!!

1 kommentar:

  1. Sista bildens rumsbord och matta tilltalade mig. Jo, men visst tycker jag att MIO har blivit mot var det var från allra första början. Det har ju blivit en "modebutik" med åren, så då höjer man ju priserna!
    Förra inläggets fråga ha jag inte en aning. Har också drabbats men i betydligt mindre skala och de har nästan försvunnit med tiden...
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera