söndag 26 januari 2014

Högst på önskelistan

När vi tittade på hus i våras hade jag tre saker på önskelistan. Den första var att huset skulle vara fräscht, inget renoveringsobjekt. Vi renoverade vårt förra hus under åtta år och det orkade jag inte med en gång till, kände jag. Nummer två på önskelistan var att huset skulle ha ett stort kök. Något udda önskemål med tanke på att jag nästan aldrig lagar mat. Men köket i vårt förra hus var rätt litet och då blir det ännu mindre intressant att laga något där, så min förhoppning var väl att ett stort kök skulle väcka en slumrande Mannerström inom mig. Det har inte hänt, trots att vi nu har ett stort kök. Hallå, Leif, kan du vakna nu, jag vet att du finns där inom mig???

Det tredje önskemålet var ett uterum. Dels gör det att man kan sitta "utomhus" längre på säsongen och dels blir ju huset större med ett uterum. Och vårt nya hus har ett jättefint uterum med fördragbara jalusier både för fönstren och i glastaket. Vi skaffade en möbelgrupp dit på rean i höstas, men det är allt. Jag ser verkligen fram emot att få inreda det. Kan inte våren komma nuuuuu?


Vårt uterum är lite kalt och ogästvänligt just nu, men snart så....

1 kommentar:

  1. Åhhhh, ett uterum önskar jag mig också! lyckliga dig :)

    Kram Anna

    SvaraRadera