söndag 5 januari 2014

Ljusets magiska inverkan


           Jag fick två jättefina tulpanbuketter av en kompis häromdagen. Bästa presenten!


Ljusburken är ett loppisfynd som jag nästan fick slåss med en annan kund med för att kunna lägga vantarna på.

Varje dag, nu när jag är ledig tänder jag 21 värmeljus. Jag tänder 11 på förmiddagen i olika ljusstakar och 11 framåt 18-tiden då den första omgången brunnit färdigt. Nej, jag är ingen fullständig stolle eller någon sorts pyroman in disguise. Så många tänds bara de här dagarna då jag är ledig för det är ju såååå grått och vått och man bara måste ju ha någon form av ljusterapi att trösta sig med. Jag tror banne mig att jag kommer att få svampeksem i knävecken för så fort man går utanför dörren så skvätter ju vattnet.

 Igår kväll tröstade jag och A oss lite med att kolla på nätet efter en passande bänk till fotändan på vår säng. Ingen var exakt det vi var ute efter så vi får nog fortsätta att kika. Nu är det dags för frukost och sedan ska lillan till en liten kompis och jag ska nog styra kosan mot stan. Vi hörs senare!


2 kommentarer:

  1. Bra med en rejäl burk när du tänder många
    ljus, och det är stor åtgång på värmeljus här
    också. Fint med tulpanerna.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Ja nån slags ljusterapi måste man ju bara ha. Ute är det ju KONSTANT grått nu.. !
    En trevlig trettondagsafton önskar jag dig :-)

    SvaraRadera