måndag 6 januari 2014

När ha-begäret sätter in


          Det här skåpet köpte jag från P B Home.


                            Sköna tofflor som jag använder JÄMT nu när vädret är som det är


                               Mina fina nya ljusstakar.

För ett par dagar sedan pratade jag hus-köp med en bekant. Hon sade att det måste rassla till i magen för att hon ska kunna köpa ett hus. Det håller jag fullständigt med om. Men samma sak gäller när jag ska köpa möbler. När jag såg skåpet du ser på bilden här ovanför, då kittlade det dödsskönt i kistan, ha ha!

Det var dyrt, kostade ganska många tusenlappar, men jag samlade ihop varenda krona jag kunde hitta på sparkontot och gick till PB Home-butiken. "Nej, den är slut på lagret" sade personalen. Jag lovar, jag höll på att börja grina mitt inne i butiken. "Kan jag inte få köpa ert visningsexemplar då?" frågade jag förtvivlat och det fick jag!

Nu visade det sig ha små skavanker, bland annat ett par märken på skivan (inget som stör) så jag fick det flera tusen kronor billigare. Jag älskar det. Det finns bara ett annat skåp här hemma som fått det att säga spruttibangbang ännu mer i kroppen, men det visar jag en annan gång. Nu bär det av mot Ikea och den här gången är det kidsens tur att få handla, men inte min tur att betala.

2 kommentarer:

  1. Att få köpa visningsexemplaret brukar vara en ekonomisk mycket bra affär!! Och skavanker blir det ju ändå till slut på möblerna...*blink*.
    Önskar Dig en toppendag idag, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du hade, supersnyggt skåp med både dold och öppen förvaring. Visst kan man bli lycklig av döda ting ibland :)
    Ha en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera