onsdag 22 januari 2014

Nej för helvete!


Vårt vardagsrum när det är städat. Vilket det inte är jämt.


Jag älskar soffkuddarna från Ikea, så vintriga och fina.

Att vilja men inte kunna, det är en röd tråd genom mitt liv. Idag intervjuade jag två toppkockar som jobbat på några av Sveriges finaste krogar. Tänk att bara kunna vispa ihop en creme brule eller koka upp en vildand med ett litet lantägg vid sidan av och det blir så gott att folk vill betala dyra pengar för att få äta det? Skulle jag ställa mig som kock i ett kök skulle gästerna ha två rätter att välja på: 1. Pannkakor, med vidbränd sida och degig mitt. 2. Fiskbullar som ätes med fördel direkt ur burken (sparar disk).

Jag älskar att titta på matprogram, oklart varför, när jag  måste fråga A varje gång hur man kokar ett ägg (oh skam och nesa!). Men matlagning måste man ju vara intresserad av att utföra, inte titta på när någon annan gör det och det är väl där mitt problem ligger. Jag är lat som en daggmask i ett frysfack. Idag gjorde jag också bort mig Big Time inför stjärnkockarna.

"Hur ställer ni er till att använda pulversås, det gör alltid jag?" frågade jag och jag trodde att de skulle kvävas att chocken. "Pulversås? Nej för helvete! Pulversås är en förbannelse!" utbrast en av dem. Ööööh, jag skulle vilja påstå att i mitt kök är den en välsignelse. För en sås som jag bankat på, den vill nog inte ens en fiskbulle äta.

1 kommentar:

  1. Haha, ja det är nog pulversåsen som har skulden för att varken du eller jag är kockar:)
    kram

    SvaraRadera