söndag 12 januari 2014

Stugan ligger på Blocket


Vår fina sommarstuga som vi nu haft i snart tre år.


Köket är litet, men charmigt.


Vi har investerat i nya Ektorpssoffor. Sååå sköna!


Gäststugan ska vi göra lite finare inför sommaren.

Ikväll har jag lagt ut vår sommarstuga på Blocket. Ja, inte till försäljning utan för att hyra ut den. A är förtvivlad. Han är övertygad om att älglängtande tyskar och naturälskande norrmän kommer att ringa ner oss i sin iver att få hyra stugan och ockupera den hela sommaren. Men jag har försökt förklara för honom att det är ju vi själva som bestämmer hur mycket vi vill hyra ut den. Aär inte övertygad. Han vill helst ockupera stugan själv, tror jag.

Det är underbart att ha en egen stuga att åka till. Men jag vill faktiskt åka och uppleva något annat än den i sommar också. Och när vi inte själva använder den är det väl perfekt om någon annan bor i den så att den inte står tom. A har redan börjat prata lyriskt om våra slappa eftermiddagar på altanen i stugan. Känns ju liiite jobbigt att snön precis har kommit idag. Känns som om de där varma sommardagarna med altanhäng är väldigt långt borta just nu.

Vi får väl se om någon är intresserad av att hyra den. Om det blir tyskar (en granne sa att tyskar gärna vill hyra stuga i vårt område) så känns det nervöst. Jag kan bara säga sauerkraute och lederhosen på tyska och det känns inte som rätt ord i det här sammanhanget.

I sommar ska vi nog själva försöka hyra en stuga några dagar på Österlen. Jag ska visa er ett riktigt kanonfint hus i ett senare inlägg för den som är intresserad av att köpa. Synd bara att man inte är miljonär, som sagt. Vad ska ni hitta på i sommar?

1 kommentar:

  1. Kommer säkert att bli uthyrt, annars kanske Ni också kan sälja Ert fritidshus för 5 miljoner... ;)
    För oss blir det nog husvagnsemester som vanligt. Döttrarna ska vara med och "tycka till" om vart färden ska gå, för att vi ska få dom att åka med! Lutar åt västkusten, men där har Du väl aldrig varit, misstänker jag... ;)
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera