lördag 15 februari 2014

Förväntan



Ola Rapace, Tuva Novotny och Linus Wahlgren i deckarserien.

Nu är det bara tre dagar kvar så har vi en veckas semester hela familjen! Härligt! Ja, förutom det där med mina badkläder som ännu inte är inköpta då.

När man ska ut och resa tycker jag att packandet är en rolig grej. Och nej, jag har inte druckit för starkt kaffe nu på morgonen. Men det är något med förväntan man känner när man går igenom vilka kläder och grejer man behöver, man tänker igenom vad man ska göra.

Jag hoppas verkligen att vi hinner åka till den lilla gulliga staden Nora när vi är i Örebro. Det var ju där som deckarförfattaren Maria Lang skrev alla sina deckare och Nora är förebild för staden Skoga i hennes böcker. Det var ju också här som tv-filmerna baserade på hennes böcker spelades in förra sommaren med Ola Rapace, Linus Wahlgren och Tuva Novotny i huvudrollerna. Dom är rätt småmysiga faktiskt. A håller inte med. "Skittråkiga och sega" är hans omdöme. Ja, vill du inte se filmerna så läs gärna hennes debutroman "Mördaren ljuger inte ensam". Fantastisk!

3 kommentarer:

  1. Började faktiskt titta på en av filmerna igår kväll men somnade, oopss. Men ska ge den en chans.....Visst är det mysigt att packa ner för en kommande resa, värre är det när man kommer hem o ska packa upp allt, urtrist...Ha en mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Roligt att packa...nä det vill jag inte hålla med om. Jag har så svårt att bestämma mig för vad jag ska ha med och inte. Men velig är jag inte....har bara lite svårt att bestämma mig. Ha en fin lördag. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Här packas det för fullt för hemresa till Sydkusten i morgon!
    Vi har sett första filmen och jag hade nog hoppats på att den skulle vara bättre än vad den var.
    Kommer inte hyra flera, men kommer de på TV så ger jag kanske tvåan en chans. Jag lite förvånad över de dåliga skådespelarprestationerna!
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
    Kram M.E

    SvaraRadera