söndag 9 februari 2014

Härligt!


Jag är på jakt efter nya muggar. De här från Bruka var väl fina?

Igår när jag var ute och gjorde rent i kaninburarna, kände jag det. Ljudet av snön som dripp, dripp, dripp, smälte bort. Fågelkvitter. Inga vantar på händerna. Ja, jag veeeet att det inte är, kan inte vara vår än, men bara känslan...

Nu har A och jag vårt barnlediga dygn. Vi såg en fruktansvärt spännande film igår med Brad Pitt, "World War Z". Lite trötta klichéer dock, i den som i alla andra filmer. Mannen tar sitt gevär och försvarar sin familj medan kvinnan tar hand om barnen och gråter. Jag har nog aldrig sett en film där rollerna är ombytta. Eller en tv-serie. Lite nedslående år 2014.

Såg ni mellon igår? Ja, då var det nära att jag själv tog till tårarna av förtvivlan så dåligt som det var. Men så brakade det plötsligt till. Martin Stenmarck! Vilken bra låt! Mellon lever igen!


1 kommentar:

  1. Japp, inget har förändrats inom filmindustrin i det fallet... Mellon ja..... Tyckte så där om låtarna igår!!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera