måndag 10 februari 2014

Jag blir så trött!

Idag kunde jag åka lite tidigare från jobbet och kom på i bilen: baka muffins med lillan! För en gångs skull skulle jag vara en bullmorsa och inte en stressad häxa från helvetet. Lillan blev ju själaglad och vi for in på ICA. Shit! Som vanligt hade jag inte koll på vilka ingredienser jag hade hemma, men chansade och köpte tre-fyra grejer som verkade passa i muffins.

Hem, sätta på ipaden och surfa fram ett muffinsrecept. Jamen jag blir så trött på mig själv! GIVETVIS saknade vi två ingredienser, i det här fallet bakpulver och farinsocker. Förmodligen var just dessa två ingredienser avgörande för resultatet. För i formarna låg efter gräddningen platta, kompakta, sågspånesmakande ljusbruna chokladmuffins som klistade sig fast som svintalg i munnen. Men lillan himlade med ögonen och oooade och aaahhhade så hon var ju nöjd i alla fall. Och det var ju det jag ville uppnå. Jag är en skitbra bullmorsa! Om man bortser från smaken.


Tröja när man bakar? Nä, här kör vi  Plura-style med naken överkropp!


Lägga ut de vackra mönstrade formarna var nog roligast.


Fina på bild, men smakade gammal kamelskit.

3 kommentarer:

  1. Så typiskt!!! Men som sagt, bara dottern blev nöjd så....

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sötisen! Viktigast är att man har kul och det tror jag nog att ni hade :-)

    SvaraRadera
  3. Hi hi. Slutresultatet kanske inte alltid är så viktigt. Huvudsaken är att man gör nåt tillsammans med barnen. Sen är det kanske roligare att fika med goda bullar eller liknande efteråt men men...det får väl bli nästa gång :-)
    ha en fin dag.

    SvaraRadera