lördag 22 februari 2014

Lukten av...sommar


Stugan hukade i regnet och blåsten idag, kändes det som.


Vi har en fin stor tomt, men det ser inte ut så just nu. Brrr!


Här på altanen myser vi på sommarkvällarna. Känns långt borta för tillfället.

Skrev jag att det kändes som vår igår? Ja, nu ösregnar det och solen verkar ha gått i ide. Vi åkte upp till sommarstugan i förmiddags för att kolla hur den hade klarat vintern. Förra året fick vi en obehaglig överraskning när vi skulle sätta på vattnet eftersom ett rör hade gått sönder och en rörmokare fick kallas in.

Nu såg allt bra ut, men som sagt, riktigt säker kan man inte vara ännu. Men fy rackarns så grå och trist stugan såg ut! Härligt altanhäng med entrecote på grillen kändes lååångt borta. Lillan hann inte mer än komma in i stugan som var iiiiskall, förrän hon frågade om vi skulle åka igen.

Vår sommarstuga har en alldeles speciell lukt när man kommer in i den. Den luktar...ja, det går inte att beskriva, men det är en säregen lukt. A brukar säga att den luktar friskt och det stämmer nog väldigt bra. Idag kände jag lukten så fort jag med möda fick upp dörren som slagit sig i fukten. Och jag tyckte att det luktade...sommar.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt med ett sommarställe att åka till, skulle jag också vilja ha.. nån gång kanske ;-)

    Men nu får det gärna bli vår, behöver både sol och energi känner jag.

    Trevlig kväll.

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera