onsdag 12 februari 2014

Minnen från förr

När jag var tonåring köpte mamma en fantastisk, antik, dekorationsmålad utdragssäng till mig. Nu har lillan den och sover i. Det känns faktiskt lite häftigt. Den är sjukt tung och otymplig och vi var nära att sälja den inför flytten till vårt nya hus i höstas. Men vi behöll den och det är jag glad för nu. För oavsett hur fina nytillverkade barnsängar kan vara, så inte ser de ut så här inte:


Dockan med blått hår stickade min syster till mig för 33 år sedan!


Vacker i alla detaljer.


3 kommentarer:

  1. Wow vilken vacker säng. Som du säger, nytillverkade sängar är fina men inget slår ju en sån här säng. Den har ju en hel historia med sig. Man ser inte såna här sänger längre. Enkla, raka linjer är det numer tycker jag. Den här va häftig.
    bra att ni inte slängde den :-)
    Ha en fin dag.
    Carola

    SvaraRadera
  2. Så vacker! Sånt där är ju ovärderligt. Att den går i arv dessutom gillar jag=))

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk utdragssäng!! Superfin, och för allt i världen: Behåll den!!
    Onsdagkram från Kate

    SvaraRadera