tisdag 4 februari 2014

Som en racerförare


Om ett år åker den hiskeliga kaminen ut. Ful och värmer inte, what´s the point?

Jag gjorde naturligtvis succé hos bilhandlaren idag- not. För det första visade han mig en bil som var helt inrökt. Det var jag förvarnad av honom om innan, men när jag stoppade in huvudet i bilen kändes det som om jag andades in 100 cigaretter på en och samma gång. En nära-döden- upplevelse för någon som inte tjuvrökt sedan 5:e klass. Men bilen hade knappt gått något alls och var väldigt fint. Den hade dock ett fel som fick mig att sparka bakut som en bångstyrig ponny: den var automatväxlad. Det har vi haft innan och har man en väldigt drastiskt körstil(dödsfarlig, skulle svärmor säga), som jag har, är automatväxlad ganska dyrt för bränsleförbrukningen i längden.

Då visade han mig en annan bil och den kändes klockren. Liiiten, billig i drift, ful färg, men värmen gick att sätta på högsta nivå med raketfart. För någon som behöver dubbla koftor i juni, kändes det klockrent. Så nu ska A med och provköra på fredag och i helgen kan vi förhoppningsvis köra drastiskt (dödsfarligt) här på vägarna. Nu ska jag surfa runt för att hitta något att pigga upp Hemnetknarkaren med. Hon är sjuk. Väldigt sjuk. Och en sjuk Hemnetknarkare behöver mer underhållning här på bloggen än ett bilinköp. Vi ses så fort jag hittat något uppiggande!

2 kommentarer:

  1. Haha...önskar dig lycka till och hoppas att du hittar vad du söker. Jag förstår dig med cigarettlukten....isch....vidrigt. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Usch cigarettlukt i bilen. Fy och usch. Blir så arg när jag ser folk som röker i bilarna. Kan man inte vänta en stund tills man kliver ur. Lukten sitter ju kvar i evigheter. Urk.
    Hoppas ni hittar bilen med B :-)

    SvaraRadera