tisdag 4 mars 2014

En oväntad inbjudan



Så här vackert var det på lunchpromenaden häromdagen.


Ett övergivet musselskal ger hopp om sommaren.


Nu ska de bruna gardinerna bort! In med ljus!

Häromdagen sken solen och jag kände verkligen hur våren fanns där bakom hörnet. Men de senaste dagarna har det varit lika grått och mulet som wellpapp i en pappkartong. Något som piggar upp däremot är oväntade inbjudningar.

Ikväll smet vi över till grannarna och blev bjudna på hembakade, delikata minisemlor och gott kaffe. Sådant piggar upp i wellpapp-vardagen! Men precis innan vi skulle gå inträffade en katastrof à la grande, i alla fall i lillans värld. Hon råkade svälja en liten sten och trodde förmodligen att slutet var nära. Tårarna trillade nerför kinderna! Men lite fika och lek med grannbarnen, sedan var stenen i magen som bortglömd.

Annat roligt som händer är att jag och Hemnetknarkaren ska till Ullared på söndag. Inte ens en 10 stenar i magen skulle kunna hindra mig från att åka dit. Här ska shoppas nya vårgardiner till vardagsrummet!


2 kommentarer:

  1. Happy shopping på söndag, kan tänka mig att det blir mer än ett par gardiner som får följa med hem....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Hej kikar in här men har aldrig lämnat kommentar förut.
    Gudars va kul med Ullared, ska försöka ta mig dit i april. Har inte varit där på massor av år.
    Hmm kan bli dyrt.

    Du jisses va kul du skriver, brukar garva igenkännande som attans.
    Den om badräkten va såå kul skrivet att jag o mannen asgarvade. Ja jag skulle inte passa i badräkt, hua blir nog vassen 2014 ;)

    Ser att du gillar kakor, har tävling på bloggen så va med vet jag

    KRam Camilla

    SvaraRadera