måndag 3 mars 2014

En underbar kaka


De här köpte jag till frukostbesöket. Fantastiskt goda! Rekommenderas om du gillar mörk choklad.

Jag hade en kompis här på frukost i torsdags. Jag bullade upp med flera olika sorters bröd och pålägg, sprang omkring som en dåre 06.30 på morgonen och städade och skrek till barnen att de inte fick strö pyjamasarna över hela huset för mamma skulle få besöööök!

Jag tände ljus överallt och ansträngde mig verkligen och det blev jättelyckat. Vad trevligt det är att äta frukost med någon på morgonen en vanlig vardag. Nu hann vi inte sitta så länge, men jag känner att jag gärna vill anordna en brunch någon helgmorgon och bjuda in en bloggkompis som bor här i närheten. Måste bara få tummen ur och bestämma datum.

Hur går det då med mina kaninungar? Jag tvingade med mig A ut till burarna nu ikväll och jodå, alla lever i högönsklig välmåga till A:s förskräckelse. Nu har vi minst tio kaninungar här hemma, det kan vara fler, för jag har inte kunnat räkna dem ordentligt ännu. Jag är lycklig och A deppar. Ungefär som det kan vara i ett äktenskap vissa dagar. Det är bara att bita ihop, A. 

1 kommentar:

  1. Ser gott ut. Älskar kombinationen kaffe choklad. Och så roligt med kaninungar. Grattis.

    Sv. vad är det för tidning du jobbar på? Det hade varit så roligt att få skriva artiklar/noveller för en tidning, men vägen dit..?
    Det är lättlästa ungdomsböcker jag har skrivit, så de är inte så långa. Kram.

    SvaraRadera