måndag 24 mars 2014

Löjligaste trenden ever


Billigt nyinköp från Ullared.



Jag gillar att byta, som ni nog förstått, men jag gillar inte dyra grejer. För då kan man ju inte byta så ofta! Till exempel kuddar av vissa märken som kostar 800-900 kronor styck. Ska man ha 5-6 kuddar, då är man ju uppe i samma summa som en ny utemöbel nästan.
På Ullared hittade jag superfina nya kuddfodral för 50 spänn styck.

Häromdagen såg jag en tjej i ett shoppingcenter som gick omkring i Hunter-gummistövlar. Är inte det den löjligaste trenden ever? Det är sååå fint att klafsa omkring i gummisstövlar av det märket, men kommer man klampande med gröna gummistövlar från till exempel Skopiraten, då är man bara en stor, pinsam bondtölp. Hur kommer det sig? Jo, det beror förstås på priset. Ett par Hunter-gummistövlar kostar minst 1 000 spänn. 

Att gå omkring i stan med gummistövlar är ungefär lika fånigt som att köra omkring med en stadsjeep. Hur i hela fridens namn kan man behöva en jeep i stadsmiljö? Mig veterligen kör man inte omkring med halmbalar och fårfoder inne i stan. Vad blir nästa ologiska trend, tro?


1 kommentar:

  1. Huntergummistövlar är inte som vanliga gummistövlar, Jenny. Jag tillhör dem som alltid går omkring i svarta Hunter med höga skaft - de är sköna och så snygga - absolut värd sitt pris - sulan i dem är helt underbar för foten och de höga skaften med sitt mjuka foder och det mjuka gummit gör dem så underbara. Jag går dem varje dag på kontoret - från morgon till kväll. Visst kan det bli lite fuktigt i dem frm på kvällen, när det är varmt - men det är en behaglig Hunter-fukt. Jag förstår mycket väl varför Hunterstöveln har blivit så populär.

    SvaraRadera