tisdag 18 mars 2014

När det är gjort




Vardagsrummet direkt efter städning. Inte riiiktigt så städat just nu...

Vi städar ju på söndagarna av någon märklig anledning. Förmodligen för att det är då vi har tid och inget roligt längre finns att göra. Då ska skiten ut! Just timmarna efter att man har städat är underbara! En hel vecka kvar tills nästa gång snabeldraken ska jaga dammråttorna.

Jag har börjat med lite rosa i vardagsrummet på ett par kuddar och har dessutom inhandlat sjuuuukt snygga nya lampskärmar i smutsrosa siden. jag hittade dem på Ullared. Ja, de är så sanslöst snygga att flera personer stoppade mig på Ullared och frågade vart jag fått tag i dem. Såg de ut att vara från Motala eller Värnamo talade jag om det, men märkte jag att de hade samma dialekt som jag, då var det nobben. Sådana här skönheter vill jag vara ensam om i grannskapet, ha ha! (Skämt!) Ha en härlig dag!

3 kommentarer:

  1. Haha, du är rolig du :-D Men visst är det fint med rosa!

    SvaraRadera
  2. Så fina! Härlig färgkombo du har fått till! Städning på söndagar blir det oftast här också... Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Wow vad mysigt och fint :) Härlig blogg du har, sparar den.
    Ha en fin kväll.....

    SvaraRadera