lördag 1 mars 2014

Nya gardiner


Rosa signalerar vår som ingen annan färg, tycker jag.

Jag är en gardinnörd. Jag kan titta på nya gardiner i olika butiker i timmar. Häromdagen sprang jag ju på ett par jättefina rosa (jag har aldrig ägt några rosa gardiner förut) och slog till. Men det har varit sjukt stressigt de senaste dagarna så det var först i eftermiddags som de kom upp på stången i sovrummet. Rosa är ju den stora trendfärgen i år, dock inte i denna nyans tror jag, men jag blev nöjd ändå.

Nu ikväll ska vi äta fläskkotletter, pommes och vitlökssås och titta på mellon. Svenssonaktigt? Ja, men finns det något bättre än att vara en riktig Svensson? Jag älskar när vi kryper upp hela familjen i soffan, med varsitt barn i famnen som man får pussa på så mycket man vill och sedan äter godis tills magen står i fyra hörn.

Tyvärr har familjen inte utökats under dagen med fler kaninungar. Kaninmamman är dock riktigt sur, hon bet mig när jag ville känna på magen för att se om ungarna var kvar där, så det är nog på gång. Jag läängtar!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig, vårig färg! Och GRATTIS att du har blivit mormor! ;-)
    Hoppas allt går bra och att vi snart får se de små söta tussarna.
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! stort att bli mormor. Kul att vara gardinnörd. Jag var det förut också men nu har jag inga gardiner alls nästan:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Härligt med rosa och det var en fin rosa färg. Kram

    SvaraRadera