måndag 10 mars 2014

She´s kicking and alive!

Jag fick en kommentar i mitt förra inlägg om Hemnetknarkaren verkligen existerar. Ja, jag förstår att man kan undra för i den här bloggen framstår hon väl som en rätt udda människa. Men såååå trevlig! Hon skrev också ett svar till er som undrar:

"Hej. Hemnetknarkaren här. Jag är fullt levande och det min vagn som inte innehåller så mycket. Det fanns ju inget kvar till mig som ni kanske förstår :) Den brukar inte vara så tom i vanliga fall;) Hälsningar hemnetknarkaren"

Inte ens jag har fantasi nog att hitta på en sån person. Och jag tror egentligen att det finns fler som hon och jag. Som hittat varandra och har märkliga intressen ihop. Som nu när vi åkte från Ullared. Så fort vi satt oss i bilen skrek jag att jag ville ha kaffe och Hemnetknarkaren langade beredvilligt upp varsin kopp till oss ur kaffekorgen. Jag körde in på första bästa väg och vi hamnade vid Gödesta (hur kommer man på ett så fult namn?) kyrka (sjukt fin). Utanför kyrkan satt vi i bilen och sörplade kaffe och kommenterade varenda hus vi såg omkring oss: "Kolla så fult, hur kan man bygga så fult! Och titta på det altanräcket, hur tänkte de när de satte upp ett så konstigt räcke! Men det där huset var ju sjuuukt fint, där hade jag velat bo!"

Hus är vår stora passion. Och Ullared-shopping. Och Melodifestivalen. Och att fika ihop. Och prata om hus. Och titta på hus. Och prata lite till om hus. Det är vi det. Snart kommer vi att spärras in.



Syns inte så bra, men de här är jättefina flaskor att ha som vaser. Ullared.


Jag köpte nya kaffekoppar. Dom ska jag servera Hemnetknarkaren till gofikat.


4 kommentarer:

  1. Så fina koppar och vaser du har hittat i paradiset Ullared!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Åhhhh nu blev jag sugen på en ullaredstur.:)
    Jättefina koppar. Kikade på dom sist men ångrade givetvis när jag kom hem att jag inte köpte dom./ Agge

    SvaraRadera
  3. Jag har också en "hemnetknarkare" till vän hehe...
    Och vägen till Ullared har verkligen fula och fina hus!!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Hus är även min stora passion! Och byggnader överlag. Älskar att titta upp på fasaderna på de vackra gamla husen i Stockholm. Är expert också på att "bedöma" hus på promenader.... ;)
    Kram och ha en fin tisdag!
    /Maria

    SvaraRadera