tisdag 20 maj 2014

Den bästa mamman


Städat här hemma i helgen. Så ser det inte ut just nu, kan jag säga.


Ser ni buketten på skåpet? Hemmaplockad och den står fortfarande och är fin.


Idag ringde sonen mig på jobbet och sade med andan i halsen: "Snälla, jag tänker säga något och låt mig prata klart innan du säger nej. Kan vi åka till McDonalds när du kommer hem?"

Jag tycker INTE om McDonaldsmat, gaaah. Men varför ska man alltid säga nej till ett ställe bara för att maten är äcklig, den har vidrig inredning och man är trött som en gnu. Så jag sade ja och sonen skrek: Åååh! du är världens bästa mamma!" Ööööh, ja, efter ett sådant omnämnande blev jag ju lite mer positivt inställd till McDonalds-trippen, kan jag ju säga.

Jag beställde en McFeast och en jordgubbs-milkshake. Finns det någon mer bekymmersfri färg än milkshakerosa? Den som har sådan färg runt omkring sig måste ju bara bli lite mer happy än glad, helt enkelt. Och vem kan vara på dåligt humör när kvällarna är ljumna och solen skiner trots att den passerat 20.00. Nu ska jag kika lite på Hemnet och drömma mig bort. Det finns alltid en sommarstuga eller tre som man skulle vilja köpa när man surfar in på den siten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar