söndag 4 maj 2014

En besvärlig situation



Vårt sovrum i morse. Jag älskar att det är så ljust.



Ni som bloggar, tidsinställer ni inlägg ibland? Det gör jag. Detta inlägg till exempel, publiceras när jag är på fotbollsmatch med sonen. Han skulle nog inte bli så glad om jag började fippla med bloggen när han ska till att dribbla.

Gick rödvinet på soffan bort? Svar: nej. Inte ens saltet förmådde göra något åt eländet, så jag har fått vända på soffkuddarna. Både soffbord och soffor skulle jag vilja byta ut, men vilja och kunna är inte samma sak, som jag brukar försöka förklara för barnen. När det gäller pengar så har A en helt egen plan för vår pengakassa.

Han utbrast i fredags efter middagen när vi satt och njöt i uterummet: "Vi borde åka till New York och USA på en 2 veckor lång resa!" Jag blev ju själaglad eftersom jag alltid drömt om en New York-resa.
Men säg den glädje som varar, för det fanns ju en baktanke med resan, visade det sig snabbt.

A fortsatte belåtet: "Ja, vi skulle passa in resan när det är Comic Con i San Diego!" Comic Con är världens största serie-mässa och nördarnas paradis. Alla som sett tv-serien Big Bang Theory vet vad jag pratar om. Att jag skulle förlägga en resa till USA på att gå på ett sådant event och trängas med människor som har Jabba The Hutt som sin största idol är lika troligt som att A skulle gå på kaninutställning med mig. Fast vid närmare eftertanke har han ju gjort det en gång. Hmm. Det här blir besvärligt att klara sig ur.

3 kommentarer:

  1. Hihi, det ska bli spännande att höra fortsättningen;);)

    Trots att jag bloggat i flera år har jag ännu aldrig förinställt ett inlägg... har helt enkelt inte tagit mig tid att kolla hur det går till, kanske dags snart:)

    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Spännande :) men trist med soffan....Vet att man kan förinställa inlägg men har inte testat.
    Kanske borde det, kram och ta hand om dig :)
    Just det, vilket härligt sovrum, vill med ha ljust....

    SvaraRadera
  3. Jag såg på nyhetsmorgon i höstas och då var det sådana där husmorstips och ett var att använda mjölk för att ta bort rödvinsfläckar.Hur hon gjorde kommer jag inte ihåg men det var vad hon använde :-)

    SvaraRadera