lördag 17 maj 2014

Ett härligt nöje




Jag har ju klagat många gånger över att huset vi har köpt har en trädgård med så enormt mycket rabatter. Ja, det är växtlighet nästan överallt, trots att vi grävt upp flera rabatter och buskar på framsida. Men det finns något som är väldigt bra med att ha en frodig trädgård och det är att man kan plocka sina egna buketter.

Blombuketter är ju svindyrt i affären, men att knipsa ett fång prästkragar och blåklint alldeles utanför dörren som jag gjorde nyss, det kostar ingenting.Och i alla blomprakt syns det inte ens att jag tagit några. I vårt förra hus hade vi en liten rabatt och plockade man mer än två buketter så såg den ut som om den varit med i motorsågsmassakern.

Men gränsen mellan frodig grönska som känns lite bohem chic och djungel helt utan styrsel är hårfin. Redan nästa år har vi förmodligen redan snubblat över den gränsen. Då får jag plocka blommor så att jag kan sälja på torget för att hålla växtligheten någorlunda i schack. Blomsterförsäljning och kaninförsäljning, vem behöver egentligen en annan inkomst med så fina födkrokar?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar