torsdag 29 maj 2014

Ett race


Jag hittade vackra vattenliljor i trädgården och aklejor.



Tänk att jag har så här fina blommor alldeles utanför dörren.

Imorse vaknade sonen vid kl. 07.30 och ville absolut upp. Och det var nog bra det, för vi hade svärföräldrarna här igår och bjöd på varma smörgåsar och vin och att städa efter en trevlig kväll är INTE vår starka sida.

Men vi gjorde ett riktigt race, jag och A. Plockade undan, in med all ren tvätt i garderoben, A tvättade toaletterna, jag bäddade och nu är hela huset jättefint med nyplockade blommor i vaser till och med. Men så kom ett tråkigt besked på telefonen.

Hemnetknarkaren skickade en bild på sitt uppsvullna ansikte. Hon har fått ögoninflammation så det blir ingen grillkväll med dem. Vi får grilla själva, trist nog. Ja, själva och själva, barnen har kompisar här så det är full fart i huset ändå. Nu får jag nog ta en kopp kaffe som plåster på såren. Men en kopp kaffe utan Hemnetknarkaren är som en kopp kaffe...i öknen...med skavsår i halsen. Det blir svårt att svälja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar