tisdag 6 maj 2014

Ett vinnande koncept



Jag har plockat in blåklint från trädgården som håller på att slå ut härinne i värmen. Underbart!

De senaste dagarna har det fullkomligt VÄLLT in besökare på den här bloggen! Jag har slagit mina egna bloggrekord med råge! Jag har varit stolt som en tupp (öööh... höna) och känt mig som en riktig superbloggare. Men säg den glädje som varar i bloggvärlden. För var kom de här besökarna ifrån? Jo, de allra flesta har visat sig komma från USA. Och vad har jag skrivit om USA de senaste dagarna? Jo, jag har skrivit en inlägg om en viss serietidnings-mässa på C. Detta är ju bara för roligt, egentligen.

Tänk er, mängder av serietidnings-intresserade människor som googlar på den här mässans namn, får upp min blogg och klickar sig in, ivriga som bävrar att få reda på heta nyheter. Och vad finner de när de slår om till google translate? En massa osammanhängande babbel om gardiner, rödvinsfläckar och gräsklipperobotar. Förstå en sådan besvikelse det måste vara. Fast lite roligt också, måste jag erkänna. Att något som A har prata sig varm om skulle bli min biljett till bloggtoppen, ha ha!

Idag har mina besök härinne återgått något mer till de normala. Men har jag tur kanske någon av amerikanerna blivit så intresserad av mitt örjande om kaniner och massakrerade gräsmattor att de faktiskt återkommer. Troligt? Not.

1 kommentar:

  1. Haha! Jag kan riktigt se dem sitta där vid google translate och se förvirrade ut!!! ;))/Susanne

    SvaraRadera