torsdag 8 maj 2014

Kyligt


Ja, här på gräsmattan har gräsfröna ännu inte börjat växa. Tror jag det när det är kallt som i Sibirien!

Vad jag fryser! Brrrr! När kom hösten och hur är det möjligt att den kom innan vi ens haft någon sommar? Idag har det regnat, blåst och varit så kallt att jag nu sitter med en fleecetröja uppdragen till öronen. Det här väderomslaget var inget vidare!

Idag har vi varit lediga, men bara gjort en massa tråkiga saker, både mentalt och praktiskt. Men imorgon är det fredag och på lördag ska vi hem till våra kompisar och planera vår gemensamma Österlen-resa. De bjuder på lunch och de är grymma i köket så det ser jag fram emot. Nej, nu ska jag koka kaffe och kolla på tv och bara ladda inför veckans bästa dag, fredag! Vi ses, om jag inte har frysit fast någonstans innan dess.

2 kommentarer:

  1. Håller med, vart tusan tog värmen vägen...? Tror att fröna gror vid +4 grader i jorden, och det bör det väl vara... väl?!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Ja inte är det varmt :( men fredag är det i alla fall :) ha det bäst, kram

    SvaraRadera