onsdag 21 maj 2014

Stinkande upplevelse


Dom här blommorna har blommat i flera veckor i trädgården och är väldigt fina. Som gigantiska liljekonvaljer.

Åh, jag är så glad! Imorgon har jag tagit ledigt och ska åka med lillan på hennes första skolutflykt, till en bondgård. Det är inte så ofta jag kan vara ledig från jobbet, så det ska bli såååå skönt. Idag jobbade jag 12 timmar och man känner sig alldeles susig i huvudet efter en sådan dag.

Imorgon kommer jag förmodligen gå omkring och stinka svin halva dagen, men det kan det vara värt. Det är inte roligt att alltid vara den förälder som alltid är kommer hem sist, jämt jämt. Som alltid måste säga: "Tyvärr älskling, mamma jobbar". Samtidigt så har jag gjort ett aktivt val, just för mina barns skull, att arbeta mycket.

Jag tycker att det är viktigt att vara oberoende ekonomiskt gentemot sin man. Jag vet att jag kan klara mig och mina barns försörjning utan problem på egen hand. Jag är inte för en sekund beroende av A. Jag tycker att jag är en förebild för mina barn på det sättet. Samtidigt som A tar lika mycket ansvar för dem som jag, eller rättare sagt mer. Helt enkelt en win-win-situation för alla. Men barnet då, som inte får vara med sin mamma lika mycket som andra barn, tänker du? Det får något lika bra. Det får bra med sin pappa istället.

2 kommentarer:

  1. Härligt med tiden tillsammans. jag ar ju däremot "nött" på mina barn under uppväxten eftersom alltid varit med mig.. Så kan det gå när mamman jobbar som dagmamma! Skönt att veta att man klarar sig om något skulle förändras i livet...
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Härligt att hitta en form som fungerar bra för familjen!! Hoppas ni haft en riktigt fin dag tillsammans idag!

    Kram kram Milla

    SvaraRadera