söndag 8 juni 2014

En helg i stugan


A kämpade med att skrapa av färg från altanen.


Ser ni vad hon har skrivit med hjälp av avklippta blomstjälkar?


Den lilla båthamnen/bryggan dit vi brukar promenera.




Blir det mer svensk sommarkväll än så här?



Att det spöregnat 1,5 timme tidigare, det går inte att se på den här bilden av stugan i kvällssolen.

Mmmmm, så härlig den här helgen har varit! I lördags åkte jag, A och lillan och lämnade storebror hos farmor och farfar eftersom han ville sova över hos dem. Sedan åkte vi övriga tre vidare till sommarstugan. A satte igång att skrapa fasaden och jag spelade badminton med lillan. En ojämn arbetsfördelning, men till mitt försvar måste jag säga att jag serverade A ett glas öl med jämna mellanrum så att han höll ångan uppe.

Sedan skulle vi gå en promenad ner till båthamnen. Vi kom knappt 100 meter, sedan började det ösregna så att vi fick springa tillbaka till stugan. Vi satt en timme på altanen och såg regnet ösa ner. Sedan klarnade det upp och solen började skina,  så vi gjorde ett nytt promenadförsök. Den här gången kom vi nästan 500 meter innan ösregnet började igen. Jag har inte sprungit så långt sedan 4:e klass så jag höll på att dö innan vi kom fram till altanen. Tredje gången, efter grillmiddagen, gjorde jag och lillan ett nytt försök och nu sken solen hela tiden.

Under promenaden träffade vi flera grannar i stugområdet som vi aldrig prata med tidigare, som berättade om sina stugor, hur länge de haft dem och det var jättekul. Ett par hade byggt sin stuga själva för 52 (!!!) år sedan! De såg ju knappt ut att vara 52 år. Då måste man verkligen trivas, när man har haft stugan så länge.

Idag kom Hemnetknarkaren och hennes familj på oväntat, men trevligt besök. De hade med sig bullar, vi åkte och badade och avvärjde bråk mellan barnen som utbröt i tid och otid, phu! En riktigt lyckad helg helt enkelt. Nu längtar jag till nästa besök i stugan om bara 4 dagar.


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg!! Och sommarlovet har ännu inte börjat... det lovar gott:):)

    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Härligt :) Mysigt med stuga. Snart är ni där igen, kram och ha det bäst

    SvaraRadera