torsdag 12 juni 2014

Fynd på Ikea



Så här skulle vårt kök gärna få se ut. Ikea.


Titta på det fina växthuset, kostar bara 149 kr. Ikea.



Den här stolen står på min vill-ha lista. 995 kr. Ikea.

Häromdagen var vi på Ikea. Vi bor bara 2,5 mil från ett Ikeavaruhus, så vi är nog där oftare än vad som är hälsosamt för plånboken. Jag gick väääldigt långsamt genom köksavdelningen, kan jag säga. Jag var så avundsjuk på alla som satt uppkrupna på pallar och planerade sina nya kök. En man satt och diskuterade med en försäljare om han skulle slå ut en  vägg i sitt kök eller inte och jag ville bara skrika: "Jag vill också slå ut en vägg!" Bara för att det ska hända något på köksfronten.

Ett nytt kök står överst på min önskelista när det gäller huset. Det som står överst på A:s lista är en ny kamin och eftersom den både är billigare och nyttigare är det kaminen som kommer först, tyvärr. När vi satte in ett nytt kök i förra huset så var det en riktig mönsterrenovering. Köket var bara ett tomt skal på måndagsmorgonen och på fredagen, när jag kom hem från jobbet, kunde jag plocka in porslinet i skåpen. Hantverkarna var helt suveräna och det blev så fint så jag satt i timmar i köket första kvällen och bara tittade. Jag vill ha ett nytt kök nuuuuu! A låtsas att det är en humla som surrar och inte jag som tjatar. Idag sade han att vi behöver dränera. Dränera! Över min döda kropp! Nytt kök går först!


1 kommentar:

  1. Ja nytt kök låter myyyycket roligare än dränering... ;)

    Låter som en underbar upplevelse sist gång det blev nytt kök... vilken dröm!!

    Kram Milla

    SvaraRadera