fredag 20 juni 2014

Kriget i mataffären


Gråmulen midsommarmorgon.


Jag har köpt lavendel till krukorna vid yttertrappan. Underbara blommor!


Idag är min första dag på semestern! Jag vaknade med ett ryck klockan 06.00 i morse och under en mikrosekund trodde jag att jag skulle gå till jobbet innan jag kunde sjunka tillbaka mot kuddarna igen. Varför kan man inte sova när man är ledig? Jag går nästan alltid upp senast 07.30 på helgerna. Jag har ingen ro att ligga och dra mig.

Idag är det ju midsommar och tråkigt väder som det brukar vara. Vår familj har ju ställt till det som vanligt och inte inhandlat så mycket som en korvbit till midsommarmiddagen ikväll ännu. Suck! Varje år gör vi så här. Sladdar in på ICA-parkeringen vid 11.00, trängs med halva Västra Götaland vid charkdisken och tänker brottsliga tankar om alla som trampar en på lilltårna. Varför gör jag och A så jämt? Jo, för igår så satt vi och pratade och njöt i uterummet, sedan kom grannen och tog ett par glas vin och sedan var det dags att gå och lägga sig. Vi har helt enkelt ingen ansvarskänsla! Stackars våra gäster. Har de tur får de sitta och suga på en torr rhododendronkvist ikväll.

Nej, nu ska jag dricka kaffe och äta frukost och förbereda mig för kriget i mataffären. Hoppas ni har en bättre förberedd midsommar än jag. Ha det gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar