onsdag 18 juni 2014

Nu är det snart dags!


Önskeläge på hus! Tog bilden när vi hade examensfika med barnen förra veckan.


Det är som vanligt stor risk att det blir så kallt så att man får sitta så här på midsommarafton.

Imorgon, vid den här tiden, har jag semesteeeeeer!!! Inga tidiga morgnar, ingen stress, ingen avbruten lunch, inga deadlines, bara semesteeeer!!! Jag ska se den superhärliga filmen "Sommaren med Göran" för att få in den rätta sommarfeelingen. Har ni inte sett den, så gör det. Helt underbart charmig, rolig och en riktig feel good-film på svenska.

Nu hoppas jag att jag inte får en sommar som Göran utan lite mer harmoni. Årets bästa dag, förutom julafton, inträffar ju också alldeles strax, nämligen midsommarafton. Trots att det 9 av 10 gånger regnar och blåser kallt så är midsommar en så fantastiskt härlig dag. Det är något magiskt med att alla är lediga, dansar kring stången (just det är kanske mest stolligt), äter gott, dricker gott och bara har det riktigt gött! Jag älskar midsommarafton!

Fast en midsommarafton blev helt misslyckad, nämligen sommaren 1992. Jag blev osams med min dåvarande pojkvän och stack från hans föräldrars sommarstuga och satte mig mitt i natten mitt ute i ett kalhugge och surade. Sedan fick jag lomma tillbaka med svansen mellan benen när det blev för kallt. Sådana scener hoppas jag inte det ska bli sommaren 2014. Sitta ute på ett kalhugge mitt i natten, nej, den tiden då det verkade vara en bra idé, den är förbi. Nu orkar jag  förmodligen inte ens hålla mig vaken tills det blir natt, ha ha!


2 kommentarer:

  1. Ja tack, där skulle man bo! Och midsommar är
    en fin helg, och konstigt nog minns man dom regniga
    mest. Filmen har jag sett, såg att det går en liknande
    ikväll. Ha nu en riktigt glad och fin midsommar
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med semester, hoppas att du får vädret med dig på både semestern och midsommarafton, det är så tråkigt när man nästan jämt sitter och fryser..

    Önskar dig en fin midsommar!

    Kram
    Helen

    SvaraRadera