lördag 21 juni 2014

Semesterpyssel


Här sitter jag och glor.


Blommor plockade från tomten.


Jag och min lilla, bästa kamraten i världen!

Vad ska ni göra på er semester? Vi ska nog mest vara i sommarstugan och sitta på altanen och titta rakt ut i skogen, ha ha! Det är roligare än vad det låter. Jag är som en fiolsträng när jag jobbar. Jag har 45 000 saker som jag måste hålla reda på och ha ansvar för. Men uppe i stugan är det största problemet man har att gräset växer fortare än vi orkar klippa det. Underbar tillvaro.

Förra årets sommar började ju inte så bra och då tröttnade A. "Vi borde sälja sommarstugan" sade han. Och jag höll med, för att ha en stuga är inte billigt och om det blåser och regnar så mycket så man får sitta inomhus hela tiden i ett pyttelitet vardagsrum, vad är det då för mening att ha den? Men sedan blev det ju bästa sommaren på flera år och då kunde A absolut inte tänka sig någon försäljning.

Nu när vi flyttat från kommunen som stugan ligger i är det skönt att ha en anledning att åka tillbaka dit. Och lugnet. Det finns inget internet där så vi får sysselsätta oss med andra givande aktiviteter. Som att glo rakt in i skogen. Som sagt, sämre kan man ha det. Just nu, när du läser detta inlägg, som är förinställt, glor jag förmodligen rakt in i skogen. Och har det alldeles uuunderbart!

2 kommentarer:

  1. Skönt med lugnet som man brukar finna i stugor. Njut och koppla av. Kram

    SvaraRadera
  2. Ibland behöver man bara få lite perspektiv på saker kanske:)
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram Anna

    SvaraRadera