onsdag 11 juni 2014

Skymtande skönheter

Idag har vi huggit oss fram genom den bolivianska djungeln. Nej då, men vi har klippt vår gräsmatta och trimmat allt olydigt gräs och ogräs i trädgården. Inget för den klene, kan meddelas. I 25-gradig hetta dessutom.

Jag har rensat ogräs i rabatterna. Fast helt säker är jag inte. Det växer så mycket i rabatterna så jag kan lika gärna ha rensat bort fina växter. Min rensningsmetod gick nämligen ut på att jag valde de fulaste plantorna, och så slet jag bort dem. Ha, ha, jag kanske lämnade kvar ogräset!

Något som var roligt idag var allt fint vi hittade i trädgården. Det växer vackra buskar och blommor preciiiis överallt. Plötsligt skymtade jag något knallrosa bakom ett hav av gräs. Det visade sig växa en jättefin pion inne i en gräsdunge. Jag plockade raskt fram saxen och nu står de vackra knopparna här i en vas i vardagsrummet. Jag är ju helt enkelt kung på det här med trädgårdsskötsel!


De här pionerna hittade jag bara hux flux i trädgården idag. Hurra!


2 kommentarer:

  1. Älskar pioner!! Måste bara ha ett antal av dem:-)

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt!!! Tänk vad man kan hitta i den bolivianska djungeln;);)

    Kram Milla

    SvaraRadera