lördag 21 juni 2014

Sommarens bästa tv-program

Men jag har ju heeelt glömt bort att ta upp att sommarens bästa tv-program börjar nu på torsdag 26 juni kl.20.00 i tv 4. Nämligen Sommar med Ernst!! Han ska i år ta sig an en förfallen bondgård i Närke som har stått tom i 10 år. Åh, jag älskar i princip allt Ernst gör så detta ser jag fram emot. Jag skiter i om en bomb slår ner i trädgården, detta måste jag bara se!

Ernst är nog den människa jag helst skulle vilja vara, om jag skulle vara någon annan än mig själv. Han verkar leva i en paradisisk tillvaro av oavbruten glädje, lycka och kreativitet. Jag älskar att han är så helt sig själv, han går barfota, han strör tokiga citat omkring sig, han syr och lagar mat och är alldeles fantastisk som människa, tycker jag.

Och inte nog med att vi får njuta av hans program hela sommaren, i höst ska han spela in en ny programserie i Toscana där han har köpt ett hus som han ska fixa till. Fatta, Ernst i Toscana! Nu dog jag nästan lyckodöden, känner jag. 

Att inte TV 4 gör fler program med honom än vad de gjort, det förstår inte jag. Två inredningsprogram med honom om året, det är absolut i minsta laget. Mer Ernst åt folket!


                                                                                                                 Foto: Cecilia Möller/TV 4
Ernst har 8 program i sommar innan han drar till Toscana.


2 kommentarer:

  1. Håller med, mer Ernst åt folket!!! *skratt*
    Önskar Dig en härlig söndag, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Här är en till som håller med. Hur kan man inte gilla en sån glad, händig, idespruta som Ernst.

    SvaraRadera