tisdag 26 augusti 2014

Äppelfest


Jag vet inte vad de här äpplena heter men de är underbart goda.


Snart är det skördetid...

Nu mognar äpplena i raketfart i trädgården. Men jag och A har ingått en pakt så några äppelpajer kan det rakt inte bli tal om. Vi ska gå ner 4 kg till jul. Var. Det är nog vad som krävs för att jag ska ta tag i min vikt. Nej, jag är inte överviktig. Men vågen kryper saaakta uppåt. Den borde istället krypa snabbt neråt. 1 september ska vi börja, men jag har tjuvstartat. Eftersom jag fortfarande inte känner vare sig lukt eller smak, så är det inte så svårt att äta nyttigt. Just nu.

Det är skittråkigt att gå ner i vikt. Verkligen fruktansvärt tråkigt. Inte har jag någon vidare tid över till motion heller, men nu måste jag börja promenera på lunchen. Jag ska gå ner i vikt snabbast av oss två. Vid julaftonskväll ska jag vara smärt som ett björklöv och häva i mig 32 kilo ris à la malta i pur protest. Men fram tills dess är det späkning som gäller. Fult ord till och med.

2 kommentarer:

  1. Usch ja, vad trist att inte få äta som man vill. Men det klart, det är trist även när kilona smyger sig på, så bäst att ta tag i det innan det gått för långt....
    Jag tror minsann här ska bli äppelpaj till fikat i eftermiddag, i dag kan man ju sitta ute igen, jippii.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättetrist att inte få äta det man känner för, men nyttigt i längden tror jag *haha* För jag menar man är ju ofta sugen på något lite extra gott.
    Kram på dig

    SvaraRadera