lördag 2 augusti 2014

En kväll på egen hand

Barnen har ju varit hos sina farföräldrar ett par dagar, men igår kväll åkte A och hämtade dem och susade iväg till sommarstugan där vi ska vara över helgen. Men jag följde inte med. Jag bestämde mig för att ta tillfället i akt och ha en kväll för mig själv hemma i villan. Direkt efter jobbet åkte jag till affären och köpte mat och smaskigheter som... ja, ni kan se själv på bilden hur gott det var:


Bara goda grejer när man är ensam hemma!

Därefter satt jag i soffan och rörde mig knappt på hela kvällen. Förutom när handen sträcktes ut mot glasskålen. Jag surfade på bloggar jag aldrig läst förut, tittade på en dokumentär om Freddie Mercury och somnade (!) i soffan. Gud, så skönt det var!

Nu har jag gjort frukost och sitter och tittar ut över trädgården. Gräset borde klippas, och buskarna ansas och ogräset rensas och...men det bryr jag mig inte om. Det är helt fantastiskt väder och jag får inte glömma att packa ner baddräkten. Vi får besök i stugan i dag av kompisar och jag ska alldeles strax hoppa in i duschen, fixa i ordning mig och åka iväg. Det kommer att bli en härlig helg, det känner jag på mig!

1 kommentar:

  1. Låter ju jätteskönt med en egen kväll :) Sådana behöver man.
    Klart man ska lya med gott gott då. Ha en fortsatt fin helg nu, kramen

    SvaraRadera